radioerasitexnisam logo

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
vintage radioListener 2
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία ακροαματικότητας των επί δεκαετιών "νόμιμων" ραδιοφωνικών σταθμών στα FM στην περιοχή των Αθηνών το μεγαλύτερο ποσοστό το κατέχει ο σταθμός της "αμνησίας"!!
(Δεν θυμάμαι σταθμό 15,2%)
Αν εξαιρέσουμε τους σταθμούς ενημέρωσης, ελάχιστοι ραδιοφωνικοί σταθμοί -ανεξαρτήτου είδους μουσικής- έχουν παραγωγή ζωντανής εκπομπής και οι ώρες τους μετρημένες. Οι περισσότεροι αρκούνται σε επαναλαμβανόμενες play list με διακοπή μόνο για την μετάδοση διαφημίσεων.
Αυτό που δεν θέλουν να συνειδητοποιήσουν οι έχοντες και κατέχοντες "βεβαίωση νόμιμης λειτουργίας" (ΒΝΛ) είναι, ότι το ραδιόφωνο είναι "ζωντανός οργανισμός" και η ζωή του και η μακροημέρευση του είναι σε αμφίδρομη σχέση μεταξύ του παραγωγού ρσδιοφωνικού προγράμματος και του ακροατή.
Τα ποσοστά ακροατών καθώς και τα ποσοστά ωρών ακρόασης στο ραδιόφωνο έχουν διαρκές αρνητικό πρόσημο εδώ και πολλά χρόνια. Οι δικαιολογίες για νέα τεχνολογικά μέσα ενημέρωσης και μουσικής διασκέδασης των ακροατών, ικανοποιεί μόνο τα αυτιά των κατέχοντων (ΒΝΛ) και αρκούνται στο να βλέπουν το δένδρο και όχι το δάσος.
Όπως βλέπετε οι έρευνες αποτυπώνουν τα ποσοστά ακροαματικότητας των ραδιοφωνικών σταθμών για το μοίρασμα της διαφημιστικής πίτας, που αποτελεί το έσοδο και το ανάλογο κέρδος της ραδιοφωνικής επιχείρησης, χωρίς όμως ποτέ να αναφέρονται και στο βασικό συντελεστή, τον ακροατή. Πόσοι ήταν οι ακροατές και πόσοι είναι που ακούνε πλέον ραδιόφωνο. Πόσο χρόνο πλέον αφιερώνουν και πόσο αφιέρωναν. Μία πραγματικά ανεξάρτητη έρευνα σε βάθος χρόνου, με πολλαπλό ερωτηματολόγιο και αντικειμενική προσέγγιση και ανάλυση θα καταδείκνυε τα πραγματικά προβλήματα του. Αυτό βέβαια δεν εξυπηρετεί το κοινό σκοπό που έχουν οι κατέχοντες.
Το κέρδος.
Το καθεστώς αυτό όμως μπορεί να αλλάξει. Χρειάζεται ένα ισχυρό σόκ.
Θεσμοθέτηση και λειτουργία ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών.
Τα παραδείγματα είναι πολλά και σε πολλές χώρες.
Πολιτική βούληση υπάρχει;
 
 
 

 

Ραδιόφωνο χωρίς ερασιτεχνικούς σταθμούς είναι φαγητό χωρίς αλάτι.

"Εμείς από το e-tetRadio δεν θα σταματήσουμε να του λέμε διαρκώς και για τους ερασιτεχνικούς ραδιοσταθμούς."

 
 
radio 777219 960 7201516367461

 

Ευχάριστα τα νέα για τους ραδιοσταθμούς, όπως αποκαλύπτει με συνέντευξή του ο αρμόδιος υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς.
Η συνέντευξη δημοσιεύεται στην «Εφημερίδα των Συντακτών» του Σαββατοκύριακου και ο υπουργός παρουσιάζεται κατηγορηματικός ζητώντας μας «να μην μπλέκουμε τη διαδικασία αδειοδότησης των ραδιοφωνικών σταθμών με αυτή των τηλεοπτικών». Σύμφωνα λοιπόν με τα λεγόμενά του, «το οικονομικό τίμημα για την απόκτηση μιας ραδιοφωνικής άδειας θα είναι αμελητέο», οπότε «κανένας ραδιοσταθμός δεν θα πρέπει να ανησυχεί ότι δεν θα καταφέρει να αποκτήσει νόμιμη άδεια».
Με τη νέα τεχνολογία (νέος χάρτης συχνοτήτων και πάροχος δικτύου ψηφιακού ραδιοφώνου) θα μπορούν να βγαίνουν περισσότεροι από 1.300 ραδιοσταθμοί πανελληνίως. Τα υπόλοιπα στην Εφ.Συν. γιατί λέει για τα Δημοτικά, τα εκκλησιαστικά αλλά και τα ραδιόφωνα με ιδιαίτερο κοινωνικό ρόλο. Εμείς από το e-tetRadio δεν θα σταματήσουμε να του λέμε διαρκώς και για τους ερασιτεχνικούς ραδιοσταθμούς.
 
Τζίμης Πανούσης

Αναμφισβήτητα ο Τζίμης Πανούσης έγινε και γινόταν περισσότερο αρεστός όσο γινόταν περισσότερο αντιπαθητικός στην κάθε μορφής εξουσία, μέσω των τραγουδιών του και της ακραίας πολλές φορές σάτιρας του. Ίσως να είναι και ένας λόγος που ξεχώρισε από πολλούς άλλους.

Θα μου πείτε, και τι σχέση έχει με το ερασιτεχνικό ραδιόφωνο;

Ας γυρίσουμε μερικά χρόνια πίσω, τέλη δεκαετίας 70 αρχές δεκαετίας του 80. Ο Τζίμης Πανούσης και το συγκρότημα του οι Μουσικές Ταξιαρχίες κυκλοφορούν την κασέτα με γενικό τίτλο Disco Tsoutsouni. Ανεξάρτητη παραγωγή των Μουσικών Ταξιαρχιών. Πρώτη κυκλοφορία το 1980.
Η κασέτα όμως δεν πρόλαβε να κάνει πολλές πωλήσεις λόγω της λογοκρισίας που υπέστει (Η κατάργηση της λογοκρισίας ήρθε με νόμο το 1984) αλλά ήδη είχε περάσει στην δισκοθήκη πολλών ερασιτεχνικών σταθμών της εποχής εκείνης. Λόγω του ιδιαίτερου των στίχων και του ύφους τους έγιναν γρήγορα προσιτά στο ακροατήριο τους όπου και ζητούσαν να ακούσουν κάποιο τραγούδι. Όταν λοιπόν επιβλήθηκε η απαγόρευση της κυκλοφορίας της και η απόσυρση της από τα σημεία διανομής της εποχής -αφού λογοκρίθηκε για τους στίχους- ταυτόχρονα απαγορεύτηκε και η δημόσια προβολή τους από όσους την κατείχαν. Οι ερασιτεχνικοί σταθμοί όμως που έπαιζαν μοσική αυτού του είδους συνέχιζαν να μεταδίδουν στις εκπομπές τους τραγούδια του απαγορευμένου περιεχομένου αφού ήδη είχε "αγγίξει" και αυτούς αλλά και πάρα πολλούς ακροατές. Αυτό που δεν μπορούμε λοιπόν ξεχάσουμε είναι ότι όταν έπρεπε να "κρυφτεί" ο πομπός μαζί του εξαφανιζόταν και η κασέτα. Θυμάμαι ένα περιστατικό όταν μας ειδοποίησαν ότι είναι κοντά στο σπίτι του φίλου μου που κάναμε εκπομπή το κλιμάκιο εντοπισμού, ο ένας έτρεχε στο Βορρά με τον πομπό στο χέρι και ο άλλος στο Νότο με την κασέτα!
Και αυτό γιατί, εκτός από την κατηγορία της παράνομης εκπομπής ο πέλεκυς θα ήταν ακόμα πιο βαρύς για την αναμετάδοση απαγορευμένων τραγουδιών.
Γι αυτόν τον λόγο ο Τζίμης συνδέθηκε και αποτελλεί ένα κομμάτι του ερασιτεχνικού ραδιοφώνου.

Τα θερμά μας συλλυπητήρια στους οικείους του και σε όσους πραγματικά τον αγάπησαν για τις ιδιαιτερότητες του και το αστείρευτο χιούμορ του.
Καλό Παράδεισο Τζίμη.

 
 

Η Κύπρος δείχνει τον δρόμο από το 1998.......

Σας παραθέτουμε αποσπάσματα από τον Νόμο της Κυπριακής Δημοκρατίας όπου μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνεται και η δυνατότητα ίδρυσης ερασιτεχνικού ραδιοφωνικού σταθμού!

Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα σας ενημερώνουμε σταδιακά για τις ενέργειες που έχει καταβάλει ο Σύλλογος μας από την ίδρυση του έως σήμερα, πρωτοπορώντας στο δικαίωμα της ύπαρξης ερασιτεχνικών σταθμών.

"Ο περί Ραδιοφωνικών και Τηλεοπτικών Οργανισμών Νόμος του 1998 μέχρι 2017
εκδίδεται με δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Κυπριακής Δημοκρατίας
σύμφωνα με το Άρθρο 52 του Συντάγματος.
―――――
Αριθμός 7 (I) του 1998

NOMOΣ ΠOY ENOΠOIEI KAI ANAΘEΩPEI TOYΣ NOMOYΣ ΠOY PYΘMIZOYN THN IΔPYΣH, EΓKATAΣTAΣH KAI ΛEITOYPΓIA PAΔIOΦΩNIKΩN KAI THΛEOΠTIKΩN ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

H Bουλή των Αντιπροσώπων ψηφίζει ως ακολούθως:
O παρών Νόμος θα αναφέρεται ως οι περί Ραδιοφωνικών και Τηλεοπτικών
Οργανισμών Νόμοι του 1998 μέχρι του 2017.

(ζ) άδεια ραδιοφωνικού οργανισμού, η οποία χορηγείται αναφορικά με παγκύπριο ή τοπικό ή μικρό τοπικό ραδιοφωνικό οργανισμό που σκοπό έχει την αντικειμενική και αμερόληπτη μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων, προϊόντων λόγου και τέχνης, καθώς και ψυχαγωγίας και που οφείλει να εξασφαλίζει το ψηλό ποιοτικό επίπεδο των εκπομπών του, ώστε να ανταποκρίνεται στην κοινωνική αποστολή του και αν προάγει την πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας ή της περιοχής που καλύπτει αντίστοιχα..

17. (1) H άδεια παρόχου ραδιοφωνικού οργανισμού μπορεί να είναι για
(α) Παγκύπρια κάλυψη• ή
(β) τοπική κάλυψη• ή
(γ) μικρή τοπική κάλυψη.

(2)
Oι ραδιοφωνικοί οργανισμοί μικρής τοπικής κάλυψης είναι ερασιτεχνικοί και λειτουργούν σύμφωνα με ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά που καθορίζονται με διάταγμα του Yπουργού Συγκοινωνιών και Έργων, το οποίο δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας, για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένο σκοπό που αναγράφεται στην άδειά τους.

24.
(1) Για την παραχώρηση άδειας παρόχου υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων καταβάλλονται ετησίως προς την Αρχή τα πιο κάτω τέλη:
(α) 51.400 ευρώ, για έκαστη τηλεοπτική εκπομπή παγκύπριου τηλεοπτικού οργανισμού.
(β) 12.000 ευρώ, για τοπικό τηλεοπτικό οργανισμό.
(γ) 5.100 ευρώ, για παγκύπριο ραδιοφωνικό οργανισμό.
(δ) 850 ευρώ, για τοπικό και μικρό τοπικό ραδιοφωνικό οργανισμό."

ΠΗΓΗ: FB / Ραδιοερασιτέχνης ΑΜ

Οι "μικροί" μεγάλωσαν.... κουβαλώντας όμως τις αναμνήσεις τους, από το βάθος του χρόνου στο σήμερα.
Γιατί το ραδιόφωνο είναι ιδέα, μεράκι, πολιτισμός και όχι μόνο εμπόριο, εκμετάλλευση και κάθε είδους ενημέρωσης με στοιχεία "προπαγάνδας".
Γι αυτό και έχει πάρει την κατιούσα εδώ και χρόνια και έχει στείλει τον ακροατή στο μοναχικό κόσμο του διαδικτύου.

ΠΗΓΗ: FB / Ραδιοερασιτέχνης ΑΜ

Σελίδα 6 από 6

Τρέχον τραγούδι:
Φόρτωση ...
Ακούσετε με δικό σας player
πατώντας πάνω στα εικονίδια:
live
Go to top